Qui som

Logo Rotary InternationalRotary és una organització formada per persones de diferents negocis i professions que formen una aliança mundial des de 1905 amb la finalitat de donar un servei humanitari, fomentar l’aplicació de normes d’ètica en el treball i contribuir al desenvolupament de la bona voluntat i la pau al món.

En poques paraules: una associació de professionals, executius i empresaris, homes i dones que cultivem l’amistat i compartim els objectius de servir a la humanitat.

En paraules senzilles: un grup d'amics que ens reunim un cop a la setmana i que cultivem les virtuts inherents a l'amistat, com ara la lleialtat i la generositat.

La nostra seu social i el nostre punt de trobada són a l'Hotel Carlemany, al bell mig de Girona. L'espai on compartim, cada dijous a les 9 del vespre, els nostres coneixements i sabers amb una visió rotària, és a dir, humana, honesta i humil.

Què fem

Paul_HarrisEls rotaris planifiquem i duem a terme una gran varietat de programes humanitaris, educatiu i d’intercanvi cultural que afecten la vida de moltes persones a les seves pròpies comunitats i en la comunitat mundial.

Com per exemple, destaquem el Programa Polio Plus. L’any 1985 Rotary Internacional va iniciar aquest programa per immunitzar tots els nens del món de la malaltia de la polio. Fins el 2005, s’hi ha contribuït amb 500 milions de dòlars i s’han vacunat a 2.000 milions de nens a 122 països.

Polio Plus constitueix un dels esforços humanitaris més destacables realitzats per una entitat privada. El cost total de la campanya ha estat de 1.500 milions, aportats per Rotary i pels governs de diferents països.

A tot el món hi ha més de 33.000 clubs amb més de 1.300.000 socis pertanyents a 168 països. Rotary forma part de la ONU, de la UNESCO, del Consell d’Europa, de la OMS i d’UNICEF, entre les més prestigioses.

Aquestes dades i la dimensió de Rotary Internacional ha de fer-nos pensar en la responsabilitat de la gent que participa al Rotary Club de Girona, a la seva Junta i en el seu President.

En resum, som una xarxa de voluntaris al servei de la humanitat.